ST 18. 5. - PÁ 20. 5.
PŘÍSLOVCE
UČ str. 120 - 121
PS str. 25
PO 16. 5. + ÚT 17. 5.
ČÍSLOVKY
Opakování + test
ČT 12. 5. + PÁ 13. 5.
SKLOŇOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ČÍSLOVEK
UČ str. 116 - 117
PS str. 23
PL
SLOHOVÉ CVIČENÍ - POŠTOVNÍ POUKÁZKA
UČ str. 119
PS str. 24
ST 11. 5.
ŘADOVÉ ČÍSLOVKY
UČ str. 115
PO 9. 5. + ÚT 10. 5.
DRUHY ČÍSLOVEK
UČ str. 113 - 114
PS str. 21 - 22
PL vlepit do sešitu + doplnit
PÁ 6. 5.
ČÍSLOVKY - ÚVOD
UČ str. 112
Zápisky do sešitu
6. května
ČÍSLOVKY
vyjadřují počet, pořadí, kolikrát se něco vyskytuje
dělíme je na: URČITÉ - př.: jedna, dvoje, třikrát, čtvrtý - lze je vyjádřit číslicí
NEURČITÉ - př.: málo, několikátý, mnohokrát - nelze je vyjádřit číslicí
ČT 5. 5.
SLOH - POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU - recept
UČ str. 112
recept odevzdat na samostatný list, s obrázkem
ÚT 3. 5.
ZÁJMENA - OPAKOVÁNÍ
PS 2/4, 5
PL
PÁ 29. 4. + PO 2. 5.
SKLOŇOVÁNÍ PŘIVLASTŇOVACÍCH ZÁJMEN
UČ str. 107 - 108
PS str. 19/1, 2, 3
ST 27. 4. - ČT 28. 4.
OSOBNÍ ZÁJMENA - OPAKOVÁNÍ
PL
diktát
ÚT 26. 4.
SKLOŇOVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁJMEN MY, VY, ONI
UČ str. 105 - 106
PS str. 18/5, 6
PO 25. 4.
SKLOŇOVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁJMEN ON, ONA, ONO
UČ str. 104 - 105
PS str. 18/4
ČT 21. 4 + PÁ 22. 4.
SKLOŇOVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁJMEN - JÁ, SE
UČ str. 103 - 104
PS str. 18/1, 2, 3 + 19/1 (poskládat zájmena a určit druh).
Zápisky do sešitu:
21. dubna
Skloňování osobních zájmen
JÁ
p. JÁ - Za to já nemůžu.
p. MĚ, MNE - Beze mě / mne tam nechoď.
p. MI, MNĚ - Ke mně dnes jít nemůžeme. Zavolej mi.
p. MĚ, MNE - Navštiv mě /mne odpoledne.
6. p. MNĚ - Říkají to o mně.
7. p. MNOU - Se mnou o víkendu nepočítej.
SE
7. p. SEBOU - př.: Je si jistý sám sebou. Házel sebou ve spaní.
x
S SEBOU - Ve významu společně s sebou. Př.: Vezmi s sebou jídlo a pití.
ÚT 19. 4. + ST 20. 4.
DRUHY ZÁJMEN - procvičování
pracovní listy
ST 13. 4.
DRUHY ZÁJMEN
PS str. 17
PÁ 8. 4.
DRUHY ZÁJMEN
UČ str. 102
třídění zájmen - společná aktivita s kartičkami ve třídě
dokončení zápisků
ST 6. 4. - ČT 7. 4.
ZÁJMENA - ÚVOD
UČ str. 101
PS str. 16
PL + zápisky
ÚT 5. 4.
SLOVESA - TEST
+ dokončení PS str. 14 do konce
PO 4. 4.
Slovesa - opakování před testem
SLOH - VYPRÁVĚNÍ (VOLBA POVOLÁNÍ)
UČ str. 100
Písemné vyprávění dle osnovy UČ str. 100/3. Ve škole práce na nečisto, za DÚ přepsat a odevzdat.
ČT 31. 3. - PÁ 1. 4.
SLOVESA - OPAKOVÁNÍ
UČ str. 98 - 99
PS str. 13 - 14
ST 30. 3.
SLOVESA - PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
UČ str. 97
PS str. 13
Zápisky:
30. března
SLOVESA - ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
vyjadřují děj, který by se mohl uskutečnit
příčestí minulé + pomocné sloveso být ve tvaru BYCH , BYS, BY, BYCHOM, BYSTE (a tvary abych, kdybych)
př.: šel bych, psali bychom, kdybych to věděl ...
určujeme pouze osobu a číslo
čas neurčujeme (jsou ve tvaru přítomném - volal bys a minulém - býval bys volal)
UČ 97/3 do sešitu
PO 28. 3 - ÚT 29. 3
SLOVESA - ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
UČ str. 95 - 96
PS str. 12
Diktát
ST 23. 3. - PÁ 25. 3.
SLOVESA - OZNAMOVACÍ ZPŮSOB - ČAS MINULÝ + Opakování ozn. způsobu
UČ str. 93 - 94
PS str. 11
PL
PO 21. 3.
SLOHOVÝ ÚTVAR - DOPIS
UČ str. 92
Psaní dopisu kamarádovi, co jsme zažili o jarních prázdninách + výroba obálky s adresou
Zápis do slohového sešitu
PO 7. 3. - ČT 10. 3.
OZNAMOVACÍ SLOVESNÝ ZPŮSOB - ČAS PŘÍTOMNÝ, BUDOUCÍ
UČ str. 88 - 91
PS str. 9, 10
zápis do sešitu:
Slovesný způsob oznamovací
čas: přítomný - vždy jednoduchý tvar, v koncovce i/í
budoucí - vyjadřujeme 2 způsoby: a) SLOŽENÝM TVAREM - budoucí tvar slovesa být + infinitiv významového slovesa
př. budu malovat
b) JEDNODUCHÝM TVAREM - pomocí předpony
př. namaluji
minulý
LITERATURA - 1. kapitola tvorby "vlastní knihy" Pipin, Týna a ...
PÁ 4. 3.
SLOVESNÝ ZPŮSOB
UČ str. 87
zápis do sešitu:
4. března
Slovesný způsob
slovesa vyjadřují také způsob:
a) oznamovací (běžel, běžíš, poběžíme)
b) rozkazovací (běž! běžme!)
c) podmiňovací (běžel bych, byli bychom běželi)
UČ str. 87/2 - Vypište z cvičení všechny určité slovesné tvary a u prvních 6 určete osobu, číslo, čas a způsob
ČT 3. 3.
SLOVESA - úvod
UČ str. 85 - práce s textem do sešitu
zápis do sešitu:
3. března
Slovesa
= slova, která vyjadřují děj, činnost
-ohebné slovní druhy
-určujeme - osobu 1., 2., 3.
- číslo jed., mn.
- čas přít., min., bud.
- slovesný tvar - určitý - vyjadřuje os., číslo, čas (utekl)
- neurčitý = infinitiv - nevyjadřuje os., číslo, čas (utíkat)
- slovesné tvary zvratné - SE, SI= jednoduché slovesné tvary
DÚ PS str. 8/1
PO 28. 2 - ST 2. 3.
OPAKOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
ČT 24. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PŘIVLASTŇOVACÍCH
UČ 82/6 - do sešitu
PS str. 7/3, 4
ST 23. 2.
SLOHOVÁ CVIČENÍ - OSNOVA VYPRÁVĚNÍ
UČ str, 84
PS str. 7
PO 21. 2. + ÚT 22. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEM PŘIVLASTŇOVACÍCH
2. strana PL viz. 18. 2.
UČ str. 80/3, 6
PS str. 6/1, 2 (Přídavná jména - opakování)
PÁ 18. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PŘIVLASTŇOVACÍCH
PL
ČT 17. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PŘIVLASTŇOVACÍCH
UČ str. 79
PS str. 6/1, 2
ST 16. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH
PS str. 5
PO 14. 2. + ÚT 15. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN TVRDÝCH + MĚKKÝCH
PL
ČT 10. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH
UČ str. 77 - ústně, zápis do sešitu - př. jména měkká
UČ str. 78/6 - vypsat do sešitu přídavná jména a určit druh př. jmen
ÚT 8. 2. + ST. 9. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘ. JMEN TVRDÝCH - opakování
pětiminutovka
práce s pracovním listem
PO 7. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN TVRDÝCH
samostatná práce:
UČ str. 74/3 ústně
UČ str. 74/4 písemně (pouze 1 sloupec)
UČ str. 75/6 písemně (+ vyznačit změnu na souhlásce)
PS str. 4/6
ST 2. 2. + ČT 3. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PRÍDAVNÝCH JMEN TVRDÝCH
UČ str. 73 - 74
PS str. 4/1-5
zápis do sešitu
PO 31. 1. + ÚT 1. 2.
DRUHY PŘÍDAVNÝCH JMEN
UČ str. 71 - 72
PS 2 str. 3/1
práce + zápis do sešitu
ČT 27. 1 - PÁ 28. 1.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA
UČ str. 69 - 70
PS 2 str. 2 - 3
zápis do sešitu + skloňování
ČT 27. 1.
PÁ 28. 1.
PO 24. 1. - ST 26. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA - OPAKOVÁNÍ
UČ str. 66/8 - písemně oslovení (soudce - pane soudce!, letec - pane letče!)
PS str. 39 - 40
UČ str. 67/3 - písemně, u podstatných jmen určujeme mluvnické kategorie
PÁ 21. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA - SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
diktát (PS str. 38/8 - výběr) + určování mluvnických kategorií u podstatných jmen
UČ str. 66
ČT 20. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA - SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
práce s pracovním sešitem - PS str. 37/2, 3 + 38/5, 6, 7 (odevzdán ke kontrole a oznámkování)
zítra nás čeká desetiminutovka - opakování mluvnických kategorií
ST 19. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA - SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
opakování - určování ml. kategorií PS str. 35/2
skloňování podstatných jmen UČ str. 64, PS str. 37/1
DÚ dokončit PS str. 37/1 + vypracovat 38/4
ÚT 18. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA - ROD
opakování čísla, PS str. 34/4
rod podstatných jmen - mužský /životný x neživotný/, ženský, střední UČ str. 61
DÚ dokončit PS 35/1
PO 17. 1.
POLOLETNÍ OPAKOVÁNÍ
ST 12. 1. + ČT 13. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA - ČÍSLO - hromadná, látková, pomnožná
dokončení PS str. 33/4
UČ str. 59 - 60
PS str. 34/2
ÚT 11. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA - PÁD
UČ str. 58
PS str. 33/1
DÚ PS str. 33/2, 3
PO 10. 1.
PODSTATNÁ JMÉNA
UČ str. 57
PS str. 32/1, 2
DÚ PS str. 32/3, 4
PÁ 7. 1.
SLOVNÍ DRUHY
PS str. 31/9, 10
Barevný pracovní list
ČT 6. 1.
SLOVNI DRUHY
UČ str. 55 - ústně
PS str. 30/4
DÚ PS str. 30/5
ST 5. 1.
SLOVNÍ DRUHY
UČ str. 52 - 53 - ústně
DÚ PS str. 30/6, 7 a 31/8
Připomínám do konce týdne odevzdání čtenářských deníků.
ÚT 4. 1.
SLOVNÍ DRUHY
PS str. 29
DÚ PS 29/2
PO 3. 1.
VYJMENOVANÁ SLOVA - soutěž - král vyjmenovaných slov
SLOVNÍ DRUHY - ÚVOD
PL + tabulka SLOVNÍ DRUHY
PO 20. 12.
VYJMENOVANÁ SLOVA - diktát, souhrnné opakování
SLOH - POZVÁNKA, VZKAZ
UČ str. 51, PS str. 28
PÁ 17. 12.
VYJMENOVANÁ SLOVA + MÍSTOPISNÉ NÁZVY
PL cv. 6 (UČ str. 50/18)
PS str. 27/6, 8
v pondělí bude diktát na vyjmenovaná slova
ČT 16. 12.
VYJMENOVANÁ SLOVA + SLOVA CIZÍHO PŮVODU
dokončení přísloví
PL cv. 4 (UČ str. 49/14)
DÚ PL cv. 5 (UČ str. 49/15)
ST 15. 12.
VYJMENOVANÁ SLOVA + PŘÍSLOVÍ
UČ str. 48/10, 49/13 (PL)
+ společná práce s příslovími na tabuli
ÚT 14. 12.
výuka ČJ neproběhla - preventivní program - První pomoc (praxe) - náhrada za 8. 12.
PO 13. 12.
VYJMENOVANÁ SLOVA - OPAKOVÁNÍ
UČ str. 46/6 (PL), PS str. 26/3, 4 - DÚ
Plán výuky: PL k vytištění:
PÁ 10. 12.
VYJMENOVANÁ SLOVA - OPAKOVÁNÍ
P, S, V, Z
UČ str. 46, PS str. 25/2 d, e, f, g
ČT 9. 12.
VYJMENOVANÁ SLOVA - OPAKOVÁNÍ
B, L, M
UČ str. 45, PS str. 25/1, 2a, b, c
ST 8. 12.
SLOHOVÉ CVIČENÍ VZKAZ
UČ str. 42, DÚ - PS str. 23 (na pondělí 13. 12.)
PO 6. - 7. 12.
STAVBA SLOVA - OPAKOVÁNÍ
UČ str. 43 - 44
PS str. 24
ČT 2. 12.
DĚLENÍ SLOV NA KONCI ŘÁDKU
Dělení slov na konci řádku UČ str. 41, PS str. 23/1
ST 1. 12.
OPAKOVÁNÍ SKUPIN BĚ, PĚ, MĚ, VĚ
opakování skupin BĚ, PĚ, MĚ, VĚ - PL viz. níže, dokončení PS str. 22/8
PÁ 26. 11, PO 29. 11, ÚT 30. 11.
Skupiny BĚ/BJE, PĚ, MĚ/MNĚ, VĚ/VJE
UČ str. 39 - 40
PS str. 21/3, 4, 5 + str. 22
zápisky
ČT 25. 11.
Opakování a dokončení předpon s-, z-, vz- a předložek s, z
PS str. 20/4, 5
Opakování alf/písemné opakování ve škole
Předpony ob-, o-, v-
UČ str. 38/1 - ústně
PS str. 20/1 , 2
ST 24. 11.
Dokončení učiva z úterý.
Celou dnešní výuku naleznete v přiloženém dokumentu:
ÚT 23. 11.
Opakování - předpony s-/se-, z-/ze-, vz-/vze-
Sloupečky - PL samostatná práce (označení v, X, ? = vím, nevím, nejsem si jist). Pojmy X a ?- zápis do sešitu)
Předložky s/se, z/ze
UČ str. 36/1 ústně
zápis do sešitu:
UČ 36/2 - ústně
UČ 36/4 - písemně do sešitu
UČ 36/5 - doplnění + vysvětlení významu
PL - sloupečky - procvičování předložky s/se, z/ze
DÚ PS 20/1, 2, 3
PL - předpony s-/se-, z-/ze-, vz-/vze- PL Předložky s/se, z/ze
PO 22. 11.
Opakování - předpony s-/se-, z-/ze-, vz-/vze-
Po zrakové přípravě opakování cvičení UČ str. 35/11.
DÚ Pracovní list - obě cvičení
PÁ 19. 11.
SLOH - REKLAMA
UČ str. 31 - diskuse na základě ukázek reklamy a cvičení v učebnici
DÚ do sešitu ČJ sloh vytvořit na jednu stránku svou vlastní libovolnou reklamu. Kritérium hodnocení - co nejlépe zaujmout a "prodat" nabízený produkt. Využijte textového i grafického ztvárnění (slogan, novotvary slov, barvy, rozložení stránky atd.) Fantazii se meze nekladou. Těším se na Vaše výtvory:)
ČT 18. 11.
Předpony s-/se-, z-/ze-, vz-/vze-
Význam dvojic slov - tabulka UČ str. 34/9
Tvoříme s dvojicemi věty, procvičení UČ str. 35/11
DÚ PS str. 19 - dokončit.
PO 15. 11. + ÚT 16. 11.
Předpony s-/se-, z-/ze-, vz-/vze-
opakování stavba slova - předpony x předložka
práce s učebnicí str. 32/1, 2 ústně
pracovní list se zápisem do sešitu
PS str 19/1, 2, 3 (DÚ)
Týden 8. - 12. 11.
PO 8. 11. + ÚT 9. 11. + ST 10. 11.
Zdvojené souhlásky
UČ str. 27 - 28
UČ 27/1 Vyhledejte v textu slova, který obsahují zdvojené souhlásky, vypište je do sešitu a vyznačte u nich předponu, kořen a příponu
- písemně do sešitu
zápisky:
8. listopadu
Zdvojené souhlásky
Zdvojené souhlásky, pokud se setkají stejné souhlásky:
1. na rozhraní předpony a kořene
př. roz/zářený, nej/jasnější, pod/daný
2. na rozraní kořene a přípony (-ný, -ní)
př. den/ní, kamen/ný
POZOR! přídavná jména od názvů živočichů mají příponu -í
= píšeme vždy jedno n (slon/í, klokan/í, havran/, tulen/í…)
3. slova, který si musíme pamatovat: Anna, panna, měkký, měkkýš, jakkoli
Cv. Použijte slova ve větách/slovních spojeních vysvětlujících jejich význam:
podaný x poddaný
nejasný x nejjasnější
ranní x raný
kamení x kamenný
viní x vinný x viník
UČ 28/4 K podstat. jménům utvořte přídavná jména pomocí přípon -ný, -ní, -í
- písemně do sešitu
UČ 28/5 Pomocí přípon -ík, -ice, -ina tvořte podstatná jména.
- ústně (+ vysvětlete význam vzniklých slov)
Vina, kámen, slon, pláň, cena, okno, den, beran, víno, vězeň, seno, řemen
(př: vina - viník, vinice) Pozn. k řešení - podstatná jména s koncovkami -ík, -ice, -ina mají jedno n.)
UČ 28/6 Utvořte vhodná příd. jména, pravopis zdůvodněte (ústně)
DÚ PS str. 16
pracovní listy:
Diktát:
V letních parnech jsme našli úkryt ve stinném lese. Vraní krákání bylo slyšet do daleka. Orel skalní je velký pták. Na chalupě máme prkennou podlahu. Čtverec je rovinný obrazec. Proti rýmě mám nosní kapky. Na stole mám týdenní kalendář.
ČT 11. 11. + PÁ 12. 11.
Přídavná jména odvozená příponou -ský
UČ str. 29 – 30
PS str. 17
Vstupní úkol – text UČ 29/1
Zápisky do sešitu:
PŘÍDAVNÁ JMÉNA ODVOZENÁ PŘÍPONOU -SKÝ
Přídavná jména, která mají v jed. čísle koncovku -SKÝ (-CKÝ) → v mn. čísle r. muž. -ŠTÍ (-ČTÍ)
př. opavský → opavští obyvatelé
žatecký →žatečtí obyvatelé
Při odvozování často dochází ke změnám hláskových skupin:
př.: k → c (Řek – řecký – řečtí)
h → ž (Praha – pražský – pražští)
ch → š (Adršpach – adršpašský – adršpašští)
UČ 30/2 do sešitu
Litoměřice – litoměřický - litoměřičtí
UČ 30/4 ústně
PS str. 17
Týden 1. - 5. 11.
Po 1. 11. + Út 2. 11.
Opakování - PL - Změny hlásek při odvozování a ohýbání slov
Souhláskové skupiny na rozhraní předpony a kořene
UČ str. 22 - 24
Zápis do sešitu:
2. listopadu
Souhláskové skupiny na rozhraní předpony a kořene
V předponách od-, nad- pod-, před píšeme vždy D (př. nadbytečný)
V předponách bez-, roz-, vz- píšeme vždy Z (př. vzpřímený). Při setkání zs je z neznělé - př. rozsvítit.
Pozor! Někdy dochází ke zdvojení - bezzubý, oddaný, nejjasnější
Cv. UČ 23/4 do sešitu
PS str. 14 - práce v hodině, dokončit za DÚ
St 3. 11.
Diktát: Pouliční lampy rozsvítily. Maminka si oddychla. Kobyly v ohradě se vzpínaly. Před domem stojí odstavený vůz. Honza je bezstarostný člověk. Vojáci se vzchopili. Janě se přetrhly korále. Vlaštovky odtáhly do teplých krajů.
PS str. 15/ 6
Úvod do Souhláskových skupin na rozhraní kořene a přípony
Čt 4. 11.
Souhláskové skupiny na rozhraní kořene a přípony
Zápisky do sešitu:
Souhláskové skupiny ne rozhraní kořene a přípony
Na rozhraní kořen – přípona se mohou setkat dvě podobně znějící souhlásky:
př.: vítěz/ství
Někdy odlišná výslovnost souhláskových skupin od psané podoby:
př.: dětský [děcký], větší [vječí]
UČ str. 25/2 do sešitu
PS str. 15/1, 2
PÁ 5. 11.
Čtvrtletní kontrolní práce
Týden 18. - 22. 10
ČJ mluvnice
změny při odvozování slov UČ str. 19 - 20, PS str, 11 - 12 (str. 12 pouze cv. 6)
opakování shody přísudku s podmětem - diktát + PL (viz níže.)
ČJ sloh
Popis předmětu UČ str. 21
DÚ sloh - popis libovolného předmětu podle ukázky z učebnice
! sloh obsahuje: Nadpis
Osnovu: 1. ______
2. ______
3. ______
Text dělená na 3 odstavce. Ve stati popisuje předmět tak, aby "bylo možné ho podle popisu nakreslit:" Umístění, popisujeme od
celku k částem, od shora dolů, z leva doprava apod. V závěru zmíníme něco osobního, např. vlastní zkušenost, oblibu, využívání v
domácnosti...
PL shoda přísudku s podmětem Diktát shoda přísudku s podmětem
Pátek 25. 6.
Věta jednoduchá, souvětí. Spojování vět.
Čtvrtek 24. 6.
Přímá řeč
Úterý 22. 6. + Středa 23. 6.
Shoda přísudku s podmětem + několikanásobným podmětem
Čtvrtek 17 . 6. + Pondělí 21. 6.
Opakování PODMŘT HOLÝ A ROZVITÝ
PŘÍSUDEK SLOVESNÝ
DÚ PS str. 47 - dokončit
Středa 16. 6.
PODMĚT ROZVITÝ
Vypracujte pracovní list
DÚ PS str. 46/1, 2
Úterý 15. 6.
PODMĚT NĚKOLIKANÁSOBNÝ
Vypracujte pracovní list
Pátek 4. 6.
PODMĚT ROZVITÝ a NĚKOLIKANÁSOBNÝ
Středa 2. 6. + Čtvrtek 3. 6.
PODMĚT VYJÁDŘENÝ A NEVYJÁDŘENÝ
UČ str. 125, 126
DÚ PS str. 45/3, 4
Pondělí 31. 5. + Úterý 1. 6.
Skladba - úvod
základní větné členy - PODMĚT a PŘÍSUDEK
DÚ PS str. 44/3, 4
Pátek 28. 5.
Slohové učivo - poštovní poukázky
Čtvrtek 27. 5. - fotografování...
Středa 26. 5.
Číslovky - opakování
Pátek 21. 5. + Pondělí 24. 5. + Úterý 25. 5.
Číslovky - skloňování základních číslovek
úterý - písemné opakování
DÚ PS str. 43 - číslovky - opakování
Čtvrtek 20. 5.
Číslovky - procvičování
UČ str. 116
PS str. 42
DÚ dokončit stranu 42
Středa 19. 5.
Číslovky - DRUHY
DÚ PS str. 40/1, 3
Úterý 18. 5.
Číslovky - ÚVOD
DÚ PS str. 40/2, 4 - do sešitu
Pondělí 17. 5.
Zájmena - závěrečné písemné opakování
Čtvrtek 13. 5. + Pátek 14. 5.
1) Slohový učivo - DOPIS
2) Práce s textem - malování podle pokynů
V pondělí poslední krátké opakování zájmen - možnost si vylepšit známku z posledního testu.
Pondělí 10. 5. + úterý 11. 5.
Zájmena - opakování
UČ str. 110 - 111, PS str. 39a, kontrola PS str. 39b
DÚ vyplnit cvičení Zájmena - opakování v Alfovi.
Pátek 7. 5.
Skloňování osobníc zájmen MY, VY, ON, ONA, ONO, ONI
UČ str. 108 - 109
DÚ PS str. 38
Čtvrtek 6. 5.
Skloňování osobního zájmena TY, SE
p. TY -
p. TĚ, TEBE SEBE
p. TI, TOBĚ SI, SOBĚ
p. TĚ, TEBE SE, SEBE
p. (o) TOBĚ (o) SOBĚ
p. TEBOU SEBOU
UČ 105 - 107, PS 37
DÚ PS 39a/práce s textem + cv. 1
Středa 5. 5.
Skloňování osobního zájmena JÁ - procvičování
kontrola DÚ + UČ str. 105/4, 5 (cvičení vlepit do sešitu)
Úterý 4. 5.
Skloňování osobního zájmena JÁ
p. JÁ
p. MĚ, MNE
p. MI, MNĚ
p. MĚ, MNE
p. -
p. (o) MNĚ
p. MNOU
Zápisky do sešitu, UČ str. 105-106
DÚ PS 37/1
Pondělí 3. 5.
ZÁJMENA NEURČITÁ + ZÁPORNÁ
DÚ procvičit druhy zájmen, do sešitu UČ 100/18 (nová učebnice 104/18) - pouze najít v textu zájmena a rozdělit je podle druhů.
Pátek 30. 4.
ZÁJMENA VZTAŽNÁ
Kdo, co, jaký, který, čí, jenž
DÚ PS str. 36 - zájmena neurčitá + záporná.
Čtvrtek 29. 4.
ZÁJMENA TÁZACÍ
Kdo? Co? Jaký? Který? Čí?
DÚ PS str. 35/1 zájmena vztažná.
Úterý 27. 4.
ZÁJMENA UKAZOVACÍ
DÚ PS str. 35/1, 2 (zájmena tázací)
Pondělí 26. 4.
ZÁJMENA PŘIVLASTŇOVACÍ
DÚ PS str. 34
Čtvrtek 22. 4. + pátek 23. 4.
ZÁJMENA
Práce s pracovním listem - vyvození, zápisky, třídění (druhy zájmen)
Procvičování: Zájmena - Třídění skupin (wordwall.net)
DÚ PS str. 33
23. 4. OSOBNÍ ZÁJMENA
22. 4. Práce v hodině - ZÁJMENA - VYVOZENÍ
23. 4. Práce v hodině - ZÁJMENA - procvičení
Čtvrtek 15. 4. + pátek 16. 4.
SLOVESA - ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
DÚ PS str. 30/3, 4
Pondělí 12. 4. + Úterý 13. 4.
SLOVESA - ZPŮSOB ROZKAZOVACÍ
Pondělí 29. 3. + úterý 30. 3. + úterý 6. 4. + čtvrtek 8. 4. + pátek 9. 4.
SLOVESA - ZPŮSOB OZNAMOVACÍ
V pondělí jsme probrali oznamovací způsob - čas přítomný. Slovesa jsou vždy ve tvaru jednoduchém (jednoslovné tvary nebo zvratná slovesa), v koncovkách je vždy měkké -i/-í.
V úterý jsme začali čas budoucí u oznamovacího způsobu. Tvořen je dvěma způsoby - pomocí pomocného slovesa být a významového slovesa v infinitivu (budu malovat) nebo pomocí předpony k slovesu v přítomném čase (namaluji).
Ve čtvrtek 8. 4. jsme se dokončili oznamovací způsob - čas minulý. Jedna se o složené slovesné tvary, které tvoří příčestí činné významového slovesa (četl) + přít. čas pomocného slovesa být (jsem) .
DÚ PS str. 31/práce s textem, 1, 2 + str. 32a/3
Pátek 26. 3.
SLOHOVÁ PRÁCE - popis postavy
DÚ odevzdat do boxu/poslat na mail slohovou práci na téma popis postavy. Může to být skutečná, ale i pohádková postava.
Dodržujte základní pravidla: Popisujeme od celku k částem, od hlavních charakteristik k podrobnostem. Využíváme dle potřeby přídavná jména, synonyma (pozor na opakování slov) a raději věty jednoduché než dlouhá souvětí.
Části práce: Nadpis, osnova, text alespoň na tři odstavce -Popis vzhledu, vlastností, čím je pro nás zajímavá/proč jsme si postavu zvolili + obrázek
Datum odevzdání: 31. 3.
Úterý 23. 3. + Čtvrtek 25. 3.
SLOVESA
DÚ na pondělí: dokončit cvičení v z učebnice 83/8a (resp. 87/8a u novějšího vydání učebnice) + PS str. 26
Pátek 19. 3. + Pondělí 22. 3.
Stupňování přídavných jmen - rozšiřující učivo
procvičování:
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN (websnadno.cz)
Stupňování přídavných jmen – Procvičování online – Umíme česky (umimecesky.cz)
SHRNUTÍ STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
· Pravidelné – 2. stupeň koncovkou (-ejší, -ější, -ši, -í), 3. stupeň předponou (nej-)
Př. 1. teplý – 2. teplejší – 3. nejteplejší
· Nepravidelné – jako pravidelné + hlásková změna na kořeni slova (změna kořene)
Př. 1. malý – 2. menší – 3. nejmenší
1. dobrý -2. lepší – 3. nejlepší
· Opisem – Stejný tvar př. jména, míra vlastnosti vyjádřena přidáním více – nejvíce
Př. 1. matoucí – 2. více matoucí – 3. nejvíce matoucí
· Nelze – Nelze u nich vyjádřit míru vlastnosti
Př. dřevěný, poslední, rybí, slíbený
Čtvrtek 11. 3. + Pátek 12. 3. + Pondělí 15. 3 + Úterý 16. 3. + Čtvrtek 18. 3.
Skloňování přídavných jmen přivlastňovacích.
DÚ na pátek PS 23/6, 7; 24/10
Dnes do 18:00 si můžete vylepšit známku z testu z přídavných jmen jeho druhým vyplněním. Následně známky zapíši do žákovské.
Úterý 9. 3.
Přídavná jména ve spojení s podstatnými jmény označující párové části těla.
DÚ PS 25a/11, 12, 13b
Čtvrtek 25. 2. + pátek 26. 2. + pondělí 8. 3.
Skloňování přídavných jmen měkkých
Opakování skloňování přídavných jmen měkkých a tvrdých.
Kontrola DÚ PS str. 18/ 4, 19/celá strana
DÚ opakování přídavných jmen - PS str. 22/práce s textem, cv. 2
PS str. 23/4, 5
PS str. 24/8
Pondělí 22. 2. + úterý 23. 2.
Skloňování přídavných jmen tvrdých
Skloňování přídavných jmen podle vzoru mladý - Nový žák (- tvrdé -ý jako mladý žák), noví žáci (měkké -í jako mladí žáci) apod.
Změny na souhláskách přídavných jmen v 1. p. č. mn. r. muž. živ. - drahý kamarád - drazí kamarádi, pražský rodák - pražští rodáci apod.
DÚ PS str. 17
Čtvrtek 18. 2 + Pátek 19. 2.
Druhy přídavných jmen
Určování druhů přídavných jmen - TVRDÝCH, MĚKKÝCH a PŘIVLASTŇOVACÍCH - podle koncovek v prvním pádě čísla jednotného. Vzory - mladý, jarní, matčin/otcův.
DÚ Vyhledání př. jmen a určené jejich druhů viz. níže DÚ strom přídavných jmen.
Úterý 16. 2.
Přídavná jména
Úvod k přídavným jménům - rozpoznání v textu, určení přídavných jmen opačného významu, určení základních mluvnických kategorií.
UČ str. 66 - 67
DÚ PS str. 15
Pondělí 15. 2.
Dokončení podstatných jmen - samostatná činnost
Dokončení podstatných jmen v PS - str. 14, opakování a test v Alfu!
Pátek 12. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN - dokončení
Dnes jsme měli dokončit podstatná jména. Již pravidelným problémem se ukázalo neplnění DÚ. Hned několik žáků mělo problémy s porozuměním skloňování podstatných jmen rodu mužského. Bez procvičování si žádnou látku osvojit nelze. Proto je nutné se do výuky hlásit a plnit DÚ...
Podstatná jména rodu mužského rozdělujeme skloňováním do 6 skupin podle vzorů - pán, hrad (les), muž, stroj, předseda, soudce.
Postup:
1) Slovo, u kterého určujeme správnou koncovku (V ZOO jsme pozorovali krokodýl_) si určím v 1. a 2. pádě čísla jednotného: 1. krokodýl , 2. krokodýla
2) naleznu shodu koncovek se vzorem: 1. pán, 2.pána
3) Do věty si doplním vzorové slovo ve správném tvaru: V ZOO jsme pozorovaly pány. Proto i ve slově krokodýly bude -y. (Neboli pozorovali jsme krokodýly jako pány )
Pozor! U podstatných jmen rodu mužského musíme ještě zohlednit životnost/neživotnost podstatných jmen. (Obecně platí, že názvy osob a zvířat rodu mužského - životné, názvy věcí, vlastností a dějů neživotné. Mluvnická kategorie se vždy neshoduje se zkušeností životní - viz. dobytek = než. (označení skupiny zvířat jako stádo, nikoliv jednotlivé kusy zvířat apod.)).
DÚ PS str. 13. (V práci s textem bod e) do sešitu!)
Práce v hodině
Čtvrtek 11. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN - pokračování
Kontrola Čtení
DÚ UČ 64/5 - řešení:
Kosi zpívají, lvi a tygři se protahují, z hrušek lezli červi, vyčištěné příkopy,
zavázané pytle, rostoucí topoly, píšeme dopisy, rybáři chytají lososy, tmavé tunely,
besedy se spisovateli, ve spížích jsou moli, ukažte nám průkazy, dáváme snadno góly,
tuhé mrazy, jedovatí plazi, šedivé vlasy, dobré vtipy, jedeme trolejbusy
Soutěž. "Napište za 90 s podstatná jména, která souvisejí se ZIMOU. Ke každému slovu nadepište vzor.
Gratulujeme Adélce, Iliasovi, Terce, Lucce a Šimonovi!
DÚ PS str. 12 Skloňování podstatných jmen rodu mužského.
Úterý 9. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Kontrola DÚ PS str. 10 a 14 b
Samostatná práce PS str. 11 - skloňování podstatných jmen rodu ženského
DÚ přepsat do sešitu UČ cv. 64/5 -1. čtyři řádky v množném čísle
Práce v hodině - kontrola PS + DÚ
Pondělí 8. 2.
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Pravopis podstatných jmen podle vzorů.
DÚ PS str. 10 - pravopis podstatných jmen rodu středního.
Pondělí 1. 2. + úterý 2. 2. + čtvrtek 4. 2. + pátek 5. 2.
Určování podstatných jmen a jejich mluvnických kategorií - pád, číslo, rod (životnost)
Pozor! Mluvnické kategorie vždy neodpovídají významu slov, např. TO dříví - č. jednotné, Dobytek - r. mužský neživotný... vše jsme si definovali v hodinách.
DÚ PS str. 14b/6, 7.
První (již vyplněný) pracovní sešit můžete nosit ke kontrole do boxu u jídelny spolu s čtenářskými deníky.
Čtvrtek 28. 1.
Tvarosloví - slovní druhy
54/9 c DDÚ – Sloh: Postup práce (vaření polévky). Do čtvrtka 4. 2. na mail.
Úterý 26. 1.
Tvarosloví - slovní druhy - pokračování.
Kontrola DÚ - PS str. 5, práce s učebnicí (zápis do sešitu) 54/8
DÚ PS str. 6
Práce v hodině PS str. 6
Pondělí 25. 1.
Tvarosloví - slovní druhy - pokračování.
Kontrola DÚ - PS str. 3 a 4, práce s učebnicí str. 54.
DÚ PS str. 5
Práce v hodině PS str. 5
Čtvrtek 21. 1. + Pátek 22. 1.
Test opakování Alf
Tvarosloví - UČ str. 53
DÚ PS (5. třída 2. díl) str. 3 a 4 celé - do pondělí.
Úterý 19. 1.
Tvarosloví - Slovní druhy
Písemná práce v Alfovi - souhrnné opakování prvního pololetí
Zápis přehledu slovních druhů, cvičení zaměřená na určování slovních druhů - UČ str. 52 a 53
Pondělí 18. 1.
Dokončení závěrečného opakování učiva prvního pololetí - PS str. 46a + 46b
DÚ: příprava na opakování - PS str. 51 a 52, zítra (úterý 19. 1.) si v rámci vyučování napíšeme test v Alfovi.
Čtvrtek 14. 1. + Pátek 15. 5.
Závěrečné opakování učiva 1. pololetí - stavba slova, pravopis pě, bě/bje, vě/vje, mě/ně, zdvojené souhlásky, přípony -ský, -ští, předložky s, z atd.
Práce s pracovním sešitem
DÚ (kdo nestihl v hodině) - PS 43/13 g, PS 46/7, 8
Úterý 12. 1.
SLOHOVÉ CVIČENÍ - Vypravování podle obrázků
Zadání UČ str. 24, odevzdat na mail či v sešitě do boxu u jídelny.
Opakování - i, í /y, ý po obojetných souhláskách PS 43/13 c, d
Pondělí 11. 1.
Dnes jsme pokračovali v opakování v pravopise i, í / y, ý po obojetných souhláskách - PS str. 42 (cv. 13 dokončit doma, kdo nestihl při výuce) + ALF!
Pátek 8. 1.
Dnes jsme si trochu zasoutěžili na téma pravopisu i, í / y, ý po obojetných souhláskách. Gratulujeme Káje, která zvítězila ve skupině dívek, a Matěji H., vítězi ze skupiny chlapců.
DÚ na pondělí - dokončit samostatnou práci z hodiny po cv. PS 42/10.
Čtvrtek 7. 1.
Pravopis i, í /y, ý po obojetných souhláskách - vyjmenovaná slova po P, S, V, Z.
Zítra si zasoutěžíme, opakujte vyjmenovaná slova!
DÚ PS 40/4, 5 do zítra! (8. 1.)
Úterý 5. 1.
Pravopis i, í /y, ý po obojetných souhláskách. Vymezení všech pravidel .
Dnes jsme začali opakováním vyjmenovaných slov po b, l, m. Ve čtvrtek nás čekají vyjmenovaný slova po p, s, v.
DÚ PS 40/1, 2, 3 na čtvrtek 7. 1.
Pondělí 4. 1.
Opakování - zdvojené souhlásky, předpony s-, z-, skupiny bě/bje, vě/vje, mě/mně
Práce s učebnicí str. 44 - zápisky do sešitu. Vše v souboru níže.
Týden 7. 12. - 11. 12.
Skupiny bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně
Níže zápis do sešitu.
DÚ PS 33/5 a do sešitu UČ 42/7 (kdo nestihl ve škole)
Týden 30 . 11. - 4. 12.
Předpony s-, z-, vz- a předložky s, z
Út 24. 11. 2020 + Čt 26. 11. 2020 + Pá 27. 11. 2020
Předpony s-, z, vz-
Oprava DÚ PS 26/6 (podtrhněte podmět a přísudek), 7, 8.
UČ 37/7 společně, 37/8 do sešitu.
PS 27/9, 11, 12, 16 samostatná práce. Kdo při výuce neudělal, dodělá o víkendu za DÚ!
Procvičování ALF do neděle!
Po 16. 11. 2020 + Čt 19. 11. 2020 + Pá 20. 11. + Po 23. 11. 2020
Odvozování přídavných jmen příponou -ský.
Dokončili jsme téma, dnes jsme vyplnili PS 24/4, 5, 6. Vše z učebnice i PS vyplněno v souboru níže. Prodlouženo opakování ČJ na Alfovi do dnešního večera, možnost opětovného vyplnění.
Začali jsme úvod do předpon s-, z- a vz-, kterým se budeme věnovat po zbytek týdne.
Út 10. 11. 2020 + Čt 12. 11. 2020 + Pá 13. 11.
Téma: Zdvojené souhlásky
Dnes jsme dokončili PS str. 21. UČ str. 30 - ústní procvičování + diktát (známky na základě sebekontroly).
Vše v souboru níže.
Po 9. 11. 2020
Hodnocení čtenářského deníku, slohových prací.
Opakování: Souhláskové skupiny na rozhraní kořene a přípony.
Kontrola DÚ z pátku PS 18/5, 6, 7. Společné procvičování PS 18/8, UČ 27/10.
DÚ: UČ str. 27/11 a - přepsat do školního sešitu.
Pá 6. 11. 2020
Děkuji za odevzdané čtenářské deníky i slohové práce. A mj. i mnoho obrázků s Halloweenskou tématikou.
Sešity dám ke škole v neděli do oběda, abyste měli možnost si je vyzvednout ještě o víkendu. Platí hlavně pro ty, co psaly slohy do školního sešitu...
Dnešní téma: Souhláskové skupiny na rozhraní kořene a přípony.
Přikládám list se zápisem a cvičeními, které jsme dělali.
Kontrolovali jsme DÚ str. 26/8 a, b. Výklad se zápisem viz. list níže. Cvičení str. 26/7 ústně, str. 27/9 písemně do školního sešitu.
DÚ PS str. 18/5, 6, 7. Říkali jsme si příklady, každý si měl vypracovat po online výuce.
V pondělí ještě procvičíme a začneme zdvojené souhlásky.
Út 3. 11. 2020
Opakování: Souhláskové skupiny na rozhraní předpony a kořene.
UČ str. 25/2, 3; 26/4 do sešitu
DÚ UČ str. 26/8 a, b - přepsat do školního sešitu
Zadání slohové práce - reklamy. Samostatná práce na středu 4. 11.
Odevzdání do 8. 11. - ofocené nebo do boxu u ŠJ. Materiály vyzvedávám každý pracovní den.
Po 2. 11. 2020
Souhláskové skupiny na rozhraní předpony a kořene.
DÚ PS str. 17 do zítra (bez cvičení 3 - diktát).
Pá 23. 10. 2020
Probrali jsme změny při tvoření slov odvozováním. Nyní již můžete vypracovat celý pracovní list uveřejněný 21. 10. Po jeho vypracování prosím zaslat zpět, ať se mohu podívat, jak vám to šlo.
Dále jsme si zadali slohovou práci - popis předmětu. Odevzdání bude spolu s čtenářským deníkem po prázdninách. Podle situace ještě vymyslím, jak si sešity předáme či kde mi ho u školy zanecháte...
V případě potřeby se nebojte ozvat i v průběhu prázdnin, určitě se domluvíme:)
St 21. 10. 2020
Přikládám pracovní list z ČJ. Přikládám ve více formátech, snad vám bude některý vyhovovat. Pracovní list prosím celý zaslat do pátku 30. 10. Je pouze na vás, zda ho vytisknete, vyplníte perem a ofocený pošlete zpět, či ho vyplníte v počítači. Děkuji.
19. 10. 2020
Dnes je termín vypracování pracovního listu zadaného v pátek. Prosím o zaslání (kdo tak ještě neučinil, ostatním děkuji)!
Dnešní DÚ - doplňte si podle prezentace zápisky do sešitu (kdo v hodině nestihl) a vypracujte 6 slov z cvičení UČ str. 19/2
+ PS str. 15 a 16. Vše do zítra!
Zítra spolu zkontrolujeme zaslané pracovní listy a procvičíme dnešní látku - TVOŘENÍ SLOV ODVOZOVÁNÍM.
16. 10. 2020
Přikládám pracovní list - opakování. Prosím o vyplnění a následné zaslání mailem zpět. Protože ho vkládám až v pátek odpoledne, prodlužuji termín odevzdání z původní neděle na pondělí. Důležitý je obsah a správnost odpovědí, ne úprava! Pokud si list vytisknete a zpět pošlete ofocený, či ho doplníte v počítači, je jen na vás.
Hezký víkend!
Pracovní list k vyplnění a zpětnému poslání do pondělí 19. 10.
14. 10. 2020
Dokončení pracovního listu viz. 13. 10. + PS str. 14. Na prvním online setkání dokončíme slova příbuzná, proto potřebujeme tato cvičení splnit. Připravte si dotazy k případným nejasnostem (pište si poznámky, zvýrazněte, s čím si nebudete vědět rady apod. Na online setkání můžeme vše vyřešit).
13. 10. 2020
Procvičujeme slova příbuzná s pracovním listem (učivo UČ. str. 17)